Menu
Tablet menu
http://www.doc1000.skrzynie-lpg-serwis.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/skrzynie biegowgk-is-433.jpglink

Skrzynie biegów

http://www.doc1000.skrzynie-lpg-serwis.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/lpg2gk-is-433.jpglink

Instalacje gazowe - LPG

http://www.doc1000.skrzynie-lpg-serwis.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/klimagk-is-433.jpglink

Serwis, naprawa i odgrzybianie klimatyzacji.

http://www.doc1000.skrzynie-lpg-serwis.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/oponygk-is-433.jpglink

Serwis, naprawa i wymiana opon.

http://www.doc1000.skrzynie-lpg-serwis.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/serwis motocykli - lepszegk-is-433.jpglink

Serwis motocykli i skuterów.

  1. 0
  2. 1
  3. 2
  4. 3
  5. 4
A+ A A-

Automatyczne skrzynie biegów - Poznań

Oferujemy Państwu obsługę i naprawę  automatycznych skrzyń biegów wszystkich marek. Skrzynie biegów możemy podzielić na:

·         skrzynie hydrauliczne

·         skrzynie hydrauliczno-elektryczne

·         skrzynie hydrauliczne ze sterowaniem elektronicznym

·         skrzynie bezstopniowe

W pierwszej grupie znajdują się skrzynie które na podstawie aktualnych parametrów jazdy i pracy silnika dobierają optymalne przełożenie całkowicie mechanicznie i/lub hydraulicznie. Nie oznacza to "prostego" czy "ubogiego" sterowania biegami - także regulatory mechaniczno-hydrauliczne biorą pod uwagę szereg parametrów, jak prędkość kół (jazdy), prędkość obrotową silnika, moment rozwijany przez silnik, tryb pracy wybrany przez kierowcę, i szereg dodatkowych blokad.

Druga grupa to skrzynie pierwszej grupy, wzbogacone o elementy sterowania elektrycznego i elektronicznego, co pozwoliło na zwiększenie ilości parametrów i blokad, np. do starszych skrzyń 3 biegowych dodawano w latach 80. czwarty bieg, sprzęgło konwertera (lock-up), układ redukcji biegów (kick-down) itp. funkcje sterowane elektrycznie i elektronicznie, typowo - elektrozaworami włączonymi w układy hydrauliczne skrzyni. Zwiększyło to znacznie ilość parametrów i blokad branych pod uwagę przy sterowaniu biegami.

Trzecia grupa (obecnie powszechna w nowych samochodach) o sterowaniu elektronicznym, to skrzynie w których praktycznie tylko elementy wykonawcze i najważniejsze blokady pozostały mechaniczne i hydrauliczne, natomiast wszystkie funkcje sterowania i kontroli sprawuje układ elektroniczny (typowo - komputer, wyspecjalizowany lub wbudowany w główny komputer silnika), sterując hydrauliką skrzyni za pomocą zespołu zaworów. Charakterystyczną różnicą wzg. drugiej grupy jest to, że za utrzymywanie ważnych parametrów ciśnienia i pracy hydrauliki skrzyni nie odpowiadają już żadne regulatory mechaniczno-hydrauliczne, ale pętla czujniki - komputer - zawory sterujące ciśnieniami np. metodą PWM.

Grupa czwarta, czyli skrzynie bezstopniowe, bazuje na różnych rozwiązaniach technicznych, ale główną różnicą jest brak ustawialnych przełożeń (typowa skrzynia automatyczna dysponuje konkretnymi biegami, typowo, w ilości od 3 do 8, nawet jeśli zmienia je bardzo płynnie, aż niezauważalnie dla pasażerów). W miejsce zestawiania przełożeń występuje ciągła zmiana przełożenia metodami hydraulicznymi lub przekładniami o zmiennym przełożeniu (np. z pasem albo łańcuchem i kołami skośnymi CVT). Z powodu trudności z przenoszeniem dużych mocy i momentów skrzynie takie są dość rzadko spotykane w samochodach, za to są montowane w zdecydowanej większości skuterów.

 

Style I Style II Style III